سایت فارکس پرامیس پیشرو برای نسل جدید تریدرها

 

ممکن است شنیده باشید که حفظ نظم و انضباط شما جنبه کلیدی معامله است. در حالی که این درست است، چگونه می توانید از اجرای آن نظم و انضباط زمانی که در یک معامله هستید اطمینان حاصل کنید؟ یکی از راه‌های کمک، داشتن طیف وسیعی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس است که می‌توانید در سال 2024 به آن پایبند باشید.

اگر استراتژی معاملاتی فارکس شما به خوبی مستدل و آزمایش شده باشد، می توانید مطمئن باشید که از یک سیستم معاملاتی فارکس با کیفیت بالا استفاده می کنید که برای شما کار می کند. این اعتماد درونی پیروی از قوانین استراتژی فارکس را برای شما آسان تر می کند و بنابراین به حفظ نظم و انضباط شما کمک می کند.

در این راهنمای «استراتژی‌های معاملات فارکس»، ما هشت مورد از بهترین استراتژی‌های معاملات فارکس را که می‌توانید از امروز شروع کنید، پوشش می‌دهیم.

استراتژی فارکس
استراتژی فارکس

شناسایی بهترین استراتژی فارکس

وقتی صحبت از روشن شدن بهترین استراتژی برای معامله فارکس می شود، واقعاً هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد. بهترین استراتژی برای معامله فارکس باید برای فرد مناسب باشد. این به این معنی است که شما باید شخصیت خود را در نظر بگیرید و بهترین سیستم معاملاتی فارکس را که مناسب شما باشد، انتخاب کنید. آنچه ممکن است برای شخص دیگری خوب باشد، ممکن است برای شما کارساز نباشد.

برعکس، استراتژی‌ای که دیگران آن را رد کرده‌اند ممکن است برای شما مناسب باشد. بنابراین، ممکن است برای کشف استراتژی های معاملاتی فارکس که کار می کنند، آزمایش لازم باشد. همچنین می تواند مواردی را که برای شما کار نمی کنند حذف کند. یکی از جنبه های کلیدی که باید در نظر بگیرید، یک چارچوب زمانی برای سبک معاملاتی شما است.

انواع مختلفی از سبک های استراتژی معاملاتی فارکس از تایم فریم های کوتاه تا تایم فریم های طولانی وجود دارد. این سبک‌ها در طول سال‌ها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان انتخابی محبوب از فهرست بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس در سال جاری باقی مانده‌اند. بهترین تریدران فارکس همیشه از سبک ها و استراتژی های مختلف در جستجوی نحوه معامله موفق فارکس آگاه هستند.

تایم فریم های کوتاه مدت شامل نمودارهای 60 دقیقه ای، 30 دقیقه ای، 15 دقیقه ای، 5 دقیقه ای و 1 دقیقه ای است.
بازه های زمانی بلند مدت شامل نمودارهای 4 ساعته، روزانه، هفتگی و ماهانه است.
بسیاری از مواقع زمانی که مردم در مورد استراتژی های معاملاتی فارکس صحبت می کنند، در مورد یک روش معاملاتی خاص صحبت می کنند که معمولا فقط یک جنبه از یک برنامه معاملاتی کامل است. در حالی که یک استراتژی معاملاتی فارکس سیگنال‌های ورود را ارائه می‌دهد، توجه به موارد زیر نیز ضروری است:

1. Scalping – این معاملات بسیار کوتاه مدت هستند و احتمالاً فقط برای چند دقیقه انجام می شوند. یک اسکالپر به دنبال شکست سریع اسپرد پیشنهاد/پیشنهاد است و قبل از خروج فقط چند پیپ سود را از بین می‌برد و یکی از پیشرفته‌ترین استراتژی‌های معاملات فارکس به حساب می‌آید. این استراتژی معمولاً از نمودارهای بازه زمانی کم استفاده می کند، مانند مواردی که در بسته متاتریدر 4 Supreme Edition یافت می شود. این پلت فرم معاملاتی همچنین برخی از بهترین اندیکاتورهای فارکس را برای اسکالپینگ ارائه می دهد. استراتژی معاملاتی 1 دقیقه ای فارکس را می توان نمونه ای از این سبک معاملاتی در نظر گرفت.

2. معاملات روز – اینها معاملاتی هستند که قبل از پایان روز خارج می شوند. این امکان را از بین می برد که در طول شب تحت تأثیر نامطلوب حرکات بزرگ قرار بگیرید. استراتژی های معاملات روزانه در بین استراتژی های معاملاتی فارکس برای مبتدیان رایج است. معاملات ممکن است فقط چند ساعت طول بکشد و میله های قیمت در نمودارها معمولاً ممکن است روی یک یا دو ساعت تنظیم شوند.

3. معاملات نوسانی – موقعیت هایی که برای چندین روز حفظ می شوند، به طوری که تریدران به دنبال سود بردن از الگوهای قیمت کوتاه مدت هستند. یک تریدر نوسان معمولاً هر نیم ساعت یا یک ساعت به میله ها نگاه می کند.

4. معاملات موقعیتی – دنبال کردن روند طولانی مدت، به دنبال به حداکثر رساندن سود از تغییرات عمده در قیمت. یک تریدر بلندمدت معمولاً به نمودارهای پایانی روز نگاه می کند. بهترین استراتژی های معاملاتی موقعیتی نیازمند صبر و انضباط بسیار زیاد از سوی تریدران است. این نیاز به دانش کافی در مورد اصول بازار دارد.

در زیر لیستی از استراتژی‌های معاملاتی وجود دارد که برخی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس هستند و چگونه می‌توانید آنها را معامله کنید، بنابراین می‌توانید سعی کنید استراتژی مناسب خود را پیدا کنید.

1. استراتژی فارکس 50 پیپ در روز

یکی از آخرین استراتژی های معاملاتی فارکس که استفاده می شود، استراتژی 50 پیپ در روز فارکس است که از حرکت اولیه بازار برخی از جفت ارزهای با نقدشوندگی بالا استفاده می کند. جفت ارز GBPUSD و EURUSD برخی از بهترین ارزها برای معامله با استفاده از این استراتژی خاص هستند. پس از بسته شدن کندل ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ، تریدران دو موقعیت یا دو سفارش در حال انتظار مخالف قرار می دهند. هنگامی که یکی از آنها با حرکت قیمت فعال می شود، موقعیت دیگر به طور خودکار لغو می شود.

هدف سود 50 پیپ تعیین شده است و دستور توقف ضرر در هر نقطه ای بین 5 تا 10 پیپ بالاتر یا پایین تر از کندل ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ، پس از شکل گیری آن قرار می گیرد. این برای مدیریت ریسک اجرا می شود. پس از تعیین این شرایط، اکنون بر عهده بازار است که بقیه کارها را انجام دهد. معاملات روزانه و اسکالپینگ هر دو استراتژی کوتاه مدت معاملات فارکس هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که کوتاه مدت به دلیل ماهیت معاملات بیشتر، ریسک بیشتری را به همراه دارد، بنابراین اطمینان از مدیریت ریسک موثر ضروری است.

>>> بروکر فارکس چیست؟

2. نمودار روزانه استراتژی فارکس

هترین معامله گران فارکس بر اساس نمودارهای روزانه در مورد استراتژی های کوتاه مدت بیشتر قسم می خورند. در مقایسه با استراتژی معاملاتی 1 ساعته فارکس یا حتی استراتژی‌هایی که بازه‌های زمانی کمتری دارند، در استراتژی نمودار روزانه فارکس نویز بازار کمتری وجود دارد. چنین راه‌اندازی‌های تجارت فارکس به دلیل بازه زمانی طولانی‌ترشان می‌توانند بیش از 100 پیپ در روز به شما بدهند، که این پتانسیل را دارد که برخی از بهترین راه‌اندازی‌های تجارت فارکس و احتمالاً برخی از موفق‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را در اطراف ایجاد کند.

سیگنال‌های استراتژی روزانه فارکس می‌توانند قابل اعتمادتر از بازه‌های زمانی پایین‌تر باشند و پتانسیل سود نیز می‌تواند بیشتر باشد، اگرچه هیچ تضمینی در معاملات وجود ندارد. معامله گران همچنین نیازی به نگرانی در مورد اخبار روزانه و نوسانات تصادفی قیمت ندارند. استراتژی روزانه فارکس بر سه اصل اصلی استوار است:

مکان یابی روند: روند بازار و تثبیت می شود و این روند در چرخه ها تکرار می شود. اولین اصل استراتژی روزانه فارکس، یافتن حرکات طولانی مدت در بازار فارکس است. یکی از راه‌های شناسایی نمودار روند معاملات فارکس، مطالعه داده‌های قیمت در 3 ماه گذشته است. شناسایی نوسانات بالا و پایین قدم بعدی خواهد بود. با ارجاع به این داده های قیمت در نمودارهای فعلی، می توانید جهت بازار را شناسایی کنید.
متمرکز ماندن: این نیاز به صبر دارد و باید فوراً میل به ورود به بازار را از خود دور کنید. شما باید بیرون بمانید و سرمایه خود را برای یک فرصت بزرگتر حفظ کنید که کلید موفقیت در یک چارچوب زمانی روزانه استراتژی فارکس است.

استفاده از توقف ضررهای بزرگتر: از نوسانات بزرگ روزانه در بازار آگاه باشید. با این حال، استفاده از توقف های بزرگتر به معنای در معرض خطر قرار دادن مقادیر زیادی سرمایه نیست، بلکه به مقابله با نوسانات تصادفی که می تواند در طول روز ایجاد شود کمک می کند، به همین دلیل است که آن را به لیست استراتژی های معاملاتی می رساند.
در حالی که راهنماهای استراتژی معاملاتی زیادی برای معامله گران حرفه ای FX وجود دارد، بهترین استراتژی فارکس برای سود ثابت و ایجاد موفق ترین استراتژی های معاملاتی تنها از طریق تمرین گسترده قابل دستیابی است. بیایید لیست استراتژی های معاملاتی را ادامه دهیم و یکی دیگر از بهترین استراتژی های معاملاتی را بررسی کنیم.

3. استراتژی معاملاتی 1 ساعته فارکس

در این استراتژی فارکس می توانید از بازه زمانی 60 دقیقه ای استفاده کنید. مناسب ترین جفت ارز برای تجارت با استفاده از این استراتژی فارکس عبارتند از EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD و AUD/USD. با توجه به منابع استراتژی های معاملاتی فارکس که برای این نوع استراتژی استفاده می شود، MACD مناسب ترین است که هم در متاتریدر 4 و هم در متاتریدر 5 موجود است.

4. استراتژی معاملات هفتگی فارکس

در حالی که بسیاری از تریدران فارکس به دلیل نوسانات بازار که فرصت های بیشتری را در بازه های زمانی محدودتر فراهم می کند، سیستم های معاملات درون روز فارکس را ترجیح می دهند، استراتژی معاملات هفتگی فارکس می تواند انعطاف و ثبات بیشتری را ارائه دهد. یک کندل هفتگی اطلاعات بازار گسترده ای را ارائه می دهد. استراتژی های معاملات هفتگی فارکس بر اساس اندازه موقعیت های پایین تر و اجتناب از ریسک های بیش از حد است.

برای این استراتژی، تریدران می توانند از متداول ترین الگوهای معاملاتی پرایس اکشن مانند شمع، حرام و چکش استفاده کنند.

استراتژی فارکس و ترید
استراتژی فارکس و ترید

5. استراتژی های معاملاتی فارکس قیمت اکشن

میزان استفاده از فاندامنتال از تاجری به تاجر دیگر متفاوت است. در عین حال، بهترین استراتژی فارکس همیشه از عمل قیمت استفاده می کند. این به عنوان تحلیل تکنیکال نیز شناخته می شود. وقتی صحبت از استراتژی‌های معاملاتی ارز فنی می‌شود، دو سبک اصلی وجود دارد: معاملات دنبال‌کننده روند و معاملات مخالف. هر دوی این استراتژی های معاملاتی FX سعی می کنند با شناخت و بهره برداری از الگوهای قیمت سود ببرند.

وقتی صحبت از الگوهای قیمتی می شود، مهمترین مفاهیم شامل حمایت و مقاومت است. به بیان ساده، این عبارات نشان دهنده تمایل یک بازار به عقب نشینی از سطوح پایین و بالای قبلی است.

این به این دلیل رخ می دهد که فعالان بازار تمایل دارند قیمت های بعدی را بر اساس اوج و پایین های اخیر قضاوت کنند.

وقتی بازار به پایین ترین حد اخیر نزدیک می شود چه اتفاقی می افتد؟ به زبان ساده، خریداران جذب چیزی می شوند که آن را ارزان می دانند.
وقتی بازار به بالاترین حد اخیر نزدیک می شود چه اتفاقی می افتد؟ فروشندگان جذب چیزی می شوند که به نظر آنها خیلی زیاد است یا خریداران به دنبال کسب سود هستند.
بنابراین، بالا و پایین‌های اخیر معیارهایی هستند که قیمت‌های فعلی را با آن ارزیابی می‌کنند. همچنین یک جنبه خودشکوفایی برای سطوح حمایت و مقاومت وجود دارد. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که فعالان بازار، اقدامات قیمتی خاصی را در این نقاط پیش‌بینی می‌کنند و بر اساس آن عمل می‌کنند. در نتیجه، اقدامات آن‌ها می‌تواند به رفتار بازار همانطور که انتظار داشتند کمک کند.

با این حال، لازم است به این سه مورد توجه کنید:

سبک‌های معاملاتی ضد روند برخلاف دنبال کردن روند هستند – هدف آن‌ها فروش زمانی است که یک اوج جدید وجود دارد و خرید زمانی که یک پایین‌تر جدید وجود دارد.
آیا می‌دانستید که می‌توانید تحلیل‌های فنی و بنیادی را در وبینار Admirals Trading Spotlight مشاهده کنید؟ در این جلسات معاملات زنده رایگان که سه بار در هفته انجام می شود، تریدران حرفه ای طیف گسترده ای از تکنیک های معاملاتی تحلیل تکنیکال و بنیادی را به شما نشان می دهند که می توانید از آنها برای شناسایی الگوهای نمودار رایج و فرصت های معاملاتی در بازارهای مختلف استفاده کنید.

>>> معرفی بروکر فارسی زبان با بونوس ثبت نام

6. استراتژی های فارکس دنبال روند

گاهی اوقات یک بازار از یک محدوده خارج می شود و برای شروع یک روند به زیر سطح حمایت یا بالاتر از مقاومت حرکت می کند. چگونه این اتفاق می افتد؟ زمانی که پشتیبانی از بین می‌رود و بازار به سمت پایین‌ترین سطح حرکت می‌کند، خریداران شروع به توقف می‌کنند. این به این دلیل است که خریداران دائماً متوجه ایجاد قیمت‌های ارزان‌تر می‌شوند و می‌خواهند منتظر رسیدن به کف باشند. در همان زمان، تریدرانی وجود خواهند داشت که در وحشت به فروش می پردازند یا به سادگی مجبور به ترک موقعیت خود می شوند یا پوزیشن های فروش کوتاه می سازند زیرا معتقدند ممکن است کاهش یابد.

این روند ادامه می‌یابد تا زمانی که فروش تمام شود و زمانی که ثابت شود قیمت‌ها بیشتر از این کاهش نخواهد یافت، باور به خریداران بازگشته است. استراتژی‌های پیروی از روند، معامله‌گران را تشویق می‌کند که پس از شکست بازار، آن را بخرند و پس از شکست بازار از طریق حمایت، آن را بفروشند.

علاوه بر این، روندها می توانند چشمگیر و طولانی نیز باشند. به دلیل بزرگی حرکات درگیر، این نوع سیستم این پتانسیل را دارد که موفق ترین استراتژی معاملاتی فارکس باشد. سیستم‌های پیرو روند از شاخص‌هایی برای اطلاع دادن به معامله‌گران در زمانی که ممکن است روند جدیدی شروع شده باشد استفاده می‌کنند، اما مطمئناً هیچ راه مطمئنی برای دانستن آن وجود ندارد.

خبر خوب این است: اگر اندیکاتور بتواند زمانی را تعیین کند که احتمال بهبود روند شروع شده باشد، شما شانس را به نفع خود تغییر می دهید تا از بهترین سیستم معاملاتی فارکس استفاده کنید. نشانه ای که ممکن است یک روند در حال شکل گیری باشد، شکست نامیده می شود. شکست زمانی اتفاق می افتد که قیمت برای تعداد روزهای مشخصی از بالاترین بالاترین یا کمترین پایین تر حرکت کند.

به عنوان مثال …. شکست 20 روزه به سمت صعودی زمانی است که قیمت از بالاترین بالاترین سطح 20 روز گذشته بالاتر می رود. سیستم‌های پیروی از روند، به دلیل طولانی بودن مدت زمان، به طرز فکر خاصی نیاز دارند – در این مدت، سود می‌تواند با نوسانات بازار ناپدید شود. این معاملات می توانند از نظر روانی بیشتر نیاز داشته باشند. وقتی بازارها نوسان دارند، روندها بیشتر پنهان می شوند و نوسانات قیمت بیشتر می شود. بنابراین، سیستم پیروی از روند، بهترین استراتژی معاملاتی برای بازارهای فارکس است که آرام و پرطرفدار هستند.

یک مثال خوب از یک استراتژی ساده دنبال کردن روند، سیستم Donchian Trend است. کانال های Donchian توسط تریدر معاملات آتی ریچارد دانچیان اختراع شد و نشانگر روندهای در حال ایجاد است. پارامترهای کانال Donchian را می توان به دلخواه تغییر داد، اما برای این مثال، ما به یک شکست 20 روزه نگاه خواهیم کرد.

شکست کانال Donchian یکی از دو چیز را پیشنهاد می کند:

زمانی که وضعیت بازار برای سیستم معاملاتی فارکس مطلوب تر باشد، یک قانون اضافی برای معامله وجود دارد. این قانون برای فیلتر کردن شکست هایی که برخلاف روند طولانی مدت هستند طراحی شده است. به طور خلاصه، شما به میانگین متحرک 25 روزه (MA) و میانگین متحرک 300 روزه نگاه می کنید. جهت میانگین متحرک کوتاهتر جهت مجاز را تعیین می کند. این قانون می گوید که شما فقط می توانید بروید:

معاملات به روشی مشابه با ورود انجام می شود، اما فقط با استفاده از یک شکست 10 روزه. این به این معنی است که اگر یک موقعیت خرید باز کنید و بازار به کمتر از حداقل 10 روز گذشته برسد، ممکن است بخواهید برای خروج از معامله بفروشید و بالعکس. حال بیایید به سیستم دیگری نگاه کنیم که می تواند بهترین استراتژی معاملاتی برای شما باشد.

7. استراتژی معاملاتی 4 ساعته فارکس

یکی از استراتژی‌های بالقوه سودمند و سودآور معاملات فارکس، استراتژی دنبال کردن روند 4 ساعته است که می‌تواند به عنوان یک استراتژی معاملاتی نوسانی نیز استفاده شود. این استراتژی از یک نمودار پایه 4 ساعته برای غربالگری مکان های سیگنال تجاری بالقوه استفاده می کند. نمودار 1 ساعته به عنوان نمودار سیگنال برای تعیین موقعیت های فعلی استفاده می شود.

همیشه به یاد داشته باشید که بازه زمانی نمودار سیگنال باید حداقل یک ساعت کمتر از نمودار پایه باشد. برای این استراتژی فارکس، دو مجموعه از خطوط میانگین متحرک برای بهترین نتایج انتخاب شده است. یکی MA 34 دوره خواهد بود، در حالی که دیگری MA 55 دوره است. برای اطمینان از اینکه آیا یک روند ارزش معامله را دارد یا خیر، خطوط MA باید به عمل قیمت مربوط شوند.

در صورت یک روند صعودی، شرایطی که باید رعایت شود عبارتند از:

در صورت وجود روند نزولی، شرایط زیر باید رعایت شود:

8. استراتژی های فارکس ضد روند

استراتژی‌های ضد روند بر این واقعیت تکیه می‌کنند که بیشتر شکست‌ها به روندهای بلندمدت تبدیل نمی‌شوند. بنابراین، معامله‌گری که از چنین استراتژی‌ای استفاده می‌کند، به دنبال این است که از تمایل قیمت‌ها به جهش از بالا و پایین‌های تعیین‌شده قبلی برتری کسب کند. روی کاغذ، استراتژی‌های ضد روند می‌توانند یکی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس برای ایجاد اعتماد باشند، زیرا نسبت موفقیت بالایی دارند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که در سمت مدیریت ریسک، به مهارهای محکم نیاز است. این استراتژی های معاملاتی فارکس به حفظ سطح حمایت و مقاومت متکی هستند. اما در صورت شکسته شدن این سطوح، خطر عوارض بزرگ نیز وجود دارد. نظارت مداوم بر بازار ایده خوبی است. وضعیت بازاری که به بهترین وجه برای این نوع استراتژی مناسب است، پایدار و بی ثبات است. این نوع محیط بازار، نوسانات قیمتی سالمی را ارائه می دهد که در محدوده ای محدود می شوند. توجه به این نکته مهم است که بازار می تواند وضعیت را تغییر دهد.

به عنوان مثال، یک بازار باثبات و آرام ممکن است شروع به روند کند، در حالی که ثابت باقی بماند، سپس با توسعه روند نوسان شود. چگونگی تغییر وضعیت یک بازار نامشخص است. شما باید به دنبال شواهدی از وضعیت فعلی باشید تا به شما اطلاع دهد که آیا با سبک معاملاتی شما مطابقت دارد یا نه و باید یکی از استراتژی‌های فارکس باشد که باید از آن استفاده کنید.